Tøj 2XL-8XL Jeans W40-W70 Hurtige leveringer! Stort Urvalg

Reklamationsvilkår

Motley Denim følger den danske købelov vedrørende reklamationer.

Kunden har ret til at reklamere over sit produkt i 2 år efter produktet blev modtaget. Det betyder at Motley Denim 2 år efter at kunden har modtaget sit produkt er pålagt at behandle kundens reklamation. Dette betyder dog ikke at Motley Denim er pålagt at udbedre fejlen i løbet af 2 år efter kunden har modtaget produktet. Reklamationsret er ikke det samme som garanti.

En reklamation begynder altid med at kunden beviser for Motley Denim at produktet er defekt på reklamationstidspunktet.

Kunden kan kun reklamere over sit produkt ved at kontakte Motley Denim på e-mail og vedlægge et foto af defekten. Kan defekten ikke dokumenteres med foto skal kunden beskrive defekten meget grundigt skriftligt. Defekte produkter som sendes retur uden tidligere mailkontakt med Motley Denim, håndteres kun efter Motley Denims standard returvilkår.

Hvis det kunden hævder er en defekt ikke er en defekt men en bevidst egenskab påført produktet, er Motley Denim ikke pålagt at behandle kundens reklamation. Alligevel kan kunden i sådanne tilfælde vælge enten at beholde produktet eller returnere det efter Motley Denims returvilkår.

Produkter som er defekte ved levering

For produkter som er defekte pga. leveringen, hvor fortrydelsesretten (læs vores vilkår for fortrydelsesret: http://www.motleydenim.dk/retur-og-bytte) fortsat gælder, har kunden ret til selv at bestemme om vedkommende ønsker at:

  • Returnere produkter og få pengene retur.
  • Få produktet byttet til et andet eksemplar af samme produkt eller et lignende produkt.
  • Få produktet repareret, hvis det kan gøres til rimelige omkostninger for Motley Denim.
  • Produkter som går i stykker indenfor 6 måneder efter modtagelsen.

    For produkter som bliver ødelagt indenfor 6 måneder efter kunden har modtaget dem, påligger det Motley Denim at bevise, at fejlen skyldes normal eller unormal slitage, fejlagtig produkthåndtering fra kundens side, negligering af vaskeanvisningerne eller på anden måde er opstået efter levering samt at fejlen ikke var til stede da produktet blev leveret. Er Motley Denim ikke i stand til at bevise, at fejlen ikke fandtes ved leveringen af produktet, så er Motley Denim pålagt at:

  • først og fremmest, reparere produktet indenfor rimelig tid hvis det kan gøres til rimelige omkostninger for Motley Denim.
  • som andet alternativ, bytte produktet til et andet eksemplar af samme produkt eller et lignende produkt.
  • som tredje alternativ, hvis kunden ønsker at beholde det defekte produkt, tilbyde en rimelig kompensation.
  • som fjerde alternativ, tilbagebetale produktets fulde værdi mod at kunden returnerer produktet.
  • Produkter som bliver ødelagt 6 måneder efter modtagelse.

    For produkter som bliver ødelagt senere end 6 måneder efter modtagelse påligger det kunden at bevise, at fejlen fandtes ved modtagelse af produktet. Kan kunden bevise dette er det Motley Denims ansvar at behandle reklamationen på en af ovennævnte måder. Kan kunden ikke bevise at produktet havde defekten allerede ved modtagelsen er Motley Denim ikke ansvarlig for at reparere, ombytte kompensere for eller tilbagebetale for produktet.

    EU Online Dispute Resolution

    Reklamationsbetingelser er senest opdateret: 2016-07-11 14:03:40